۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

دومین سفر فرمانده آفریکام به آفریقا در کمتر از یک ماه

دومین سفر فرمانده آفریکام به آفریقا در کمتر از یک ماه

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در قاره آفریقا، به شماری از کشورهای این قاره سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی نیروهای آمریکا در قاره آفریقا برای دومین بار طی سال میلادی جاری به این منطقه سفر کرد.

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «مایکل لنگلی» رئیس فرماندهی آمریکا در آفریقا (AFRICOM) طی روزهای ۶ تا ۱۰ فوریه از کشورهای سنگال، الجزایر و غنا بازدید کرد.

بنا به بیانیه آفریکام، این دومین سفر این مقام نظامی ارشد آمریکا به منطقه آفریقا در سال جاری بود. پیش از این لنگلی در ۱۷و ۱۸ ژانویه سفری به کشور گابن داشت و با مقامات این کشور دیدار کرد.

در بیانیه مطبوعاتی فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا آمده است: ژنرال مایکل لنگلی در دومین سفر خود به آفریقا در سال ۲۰۲۳ و در جریان بازدید از سنگال، الجزایر و غنا، چندین توقف برای دیدار با سران غیرنظامی و نظامی این کشورها داشت. این مقام ارتش آمریکا همچنین در جریان تور آفریقایی خود با مقامات سفارت آمریکا در کشورهای مذکور نیز دیدار کرد.

بنا به این بیانیه، فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا در سنگال با رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار کرد. فرماندهی آفریکام تلاش سنگال برای مدیریت در مسائل امنیتی پیچیده غرب آفریقا از جمله مقابله با فعالیت‌های دریایی غیرقانونی را مورد تایید قرار داد.

کد خبر 5708779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha